20.11.2024
Додаткові методи ідентифікації користувача в ДРРП
З метою технічного вдосконалення контролю у сфері державної реєстрації, а також захисту від випадків несанкціонованого втручання в роботу програмного забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (Державний реєстр прав), державним підприємством «Національні інформаційні системи» запроваджено додаткові методи підтвердження вчинення реєстраційної дії.
Додаткові методи ідентифікації користувача при виконанні реєстраційних дій являють собою підписання рішення нотаріусом (державним реєстратором) з використанням додаткових засобів електронної ідентифікації:
1. Інформаційно-телекомунікаційної системи мобільної ідентифікації та кваліфікованого електронного підпису (Mobile ID) (покрокова інструкція)
У даному випадку кваліфікований електронний підпис зберігається на спеціальній SIM –карті.
2. Підтвердження рішення за допомогою додаткового методу ідентифікації користувача з використанням одноразового паролю (покрокова інструкція)
Цей функціонал подібний до використання одноразового паролю в банківських системах, але більш захищений, так як відсутня необхідність пересилання паролю.
Такі оновлення посилять рівень безпеки даних Державного реєстру прав завдяки зменшенню можливості зловживань при проведенні реєстраційних дій у випадках несанкціонованого доступу до робочого місця нотаріуса (державного реєстратора).
За бажанням, нотаріуси (державні реєстратори прав на нерухоме майно) можуть подати заяву про підключення до послуги додаткової ідентифікації, звернувшись до працівників відповідних регіональних філій ДП «НАІС».
|
Ідентифікація за допомогою одноразового паролю |
Mobile-ID |
Для підключення функції додаткової ідентифікації необхідні: |
Смартфон або планшет, SIM карта будь-якого мобільного оператора |
Будь-який телефон, спеціальна SIM карта з можливістю зберегти КЕП (кваліфікований електронний підпис) *на даний час лише «Київстар» |
Алгоритм підключення функції додаткової ідентифікації: |
1. Користувач завантажує додаток, за допомогою якого буде відбуватись додаткова ідентифікація за посиланнями: - Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.authenticator2 - App Store: https://apps.apple.com/ru/app/google-authenticator/id388497605 * співробітник регіональної філії ДП «НАІС» може надати допомогу по встановленню додатка. 2. Звертається до філії ДП «НАІС» із заявою (зразок додається); 3. Отримує у співробітника регіональної філії ДП «НАІС» QR-код для сканування за допомогою попередньо завантаженого додатка. !!! Роздрукований QR-код підлягає обов’язковому знищенню 4. Проставлення в розписці користувача в полі «Додаткові відомості» відмітки про застосування відповідного методу додаткової ідентифікації (QR-код та/або Mobile-ID) з обов’язковим зазначенням дати та підпису користувача (в день отримання QR-коду).
|
1. Користувач виконує заміну SIM карти та генерацію КЕП (як нотаріус) у відділенні мобільного оператора. 2. Звертається до філії ДП «НАІС» із заявою (зразок додається) або надсилає підписану за допомогою КЕП заяву на офіційну електрону пошту своєї регіональної філії ДП «НАІС» * Відмітка про застосування в розписці користувача в полі «Додаткові відомості» зазначається тільки співробітником філії ДП «НАІС». |
Дії у разі втрати |
У разі втрати (загубили, вкрали тощо) смартфону/планшету, на якому було встановлено додаток, за допомогою якого відбувається додаткова ідентифікація, необхідно звернутися до працівників відповідних регіональних філій ДП «НАІС» із заявою про підключення до послуги додаткової ідентифікації за допомогою одноразового паролю. Системою буде згенеровано новий QR-код для сканування за допомогою попередньо завантаженого на новий планшет/телефон додатка.
|
У разі втрати SIM картки з особистим ключем електронного підпису (загублено або вкрадено телефон) необхідно: 1. Зателефонувати до оператора мобільного зв’язку «Київстар» за номером 0-800-300-466 із вимогою заблокувати номер телефону та доступ до послуги Mobile ID. 2. Зателефонувати до АЦСК органів юстиції України за номером 0-800-50-13-10 із вимогою заблокувати сертифікат Mobile ID (слова Mobile ID - обов’язкові!). Для відновлення доступу до послуги Mobile ID, необхідно отримати нову SIM картку зі збереженням номера та повторно пройти процедури генерації ключів електронного підпису та випуску сертифікатів. Установка SIM картки в інший телефонний апарат не припиняє дії послуги Mobile ID та сертифікатів і не потребує додаткового звернення до оператора мобільного зв’язку або АЦСК органів юстиції України.
|